Deze hoogwerkers hebben een uniek hybride systeem waarmee ze tot acht uur op één acculading kunnen werken. Het aandrijfsysteem maakt gebruik van zowel een conventionele verbrandingsmotor als een elektrische motor, waardoor de brandstofefficiëntie verbetert en de impact op het milieu vermindert.
Hybride hoogwerker voor emissievrije bouwplaats
“De autohoogwerkers rijden op diesel, terwijl de kraan elektrisch wordt bediend. Zodra de machines op hun plaats staan, is het niet nodig om de motor te laten draaien. Op deze manier is het mogelijk om schoner en stiller te werk te gaan dan bij met conventionele autohoogwerkers die altijd afhankelijk zijn van de dieselmotor van de vrachtwagen”, aldus Marco Hopstaken, werkzaam bij het Boels-depot in Velddriel. “De hybride autohoogwerker is een noodzakelijke stap op weg naar een emissievrije bouwplaats.”
Belangrijk is ook dat autohoogwerkers een veilige manier bieden om op grote hoogten te werken, wat het risico op arbeidsongevallen vermindert.